نمونه سوالات موثر در مصاحبه با كارمندان (2)

۲ بازديد

پيگيري

 

فرايند مصاحبه فراتر از كارهاي مقدماتي است. شما بايد به اندازه شخصي كه مصاحبه مي كنيد ، در مصاحبه شركت كننده فعال باشيد. اين بدان معناست كه شما بايد درمورد تصميم گيري براي سوال پرسيدن از مصاحبه با كاربر باز باشيد.

 آماده باشيد تا سوالات بعدي را بپرسيد و حتماً ليست سوالات خود را ساختاربندي كنيد تا به شما انعطاف پذيري بالاتري بدهد و در صورت صلاح دانستن سوالات ديگري را بپرسيدد.

 

پرسيدن سوال هاي بعدي در مورد اينكه چرا مصاحبه شونده شما به روشي خاص پاسخ داده است - به عنوان مثال ، چرا آنها گفتند اگر تنظيم خاصي انجام دهيد احتمالاً از يك سرويس استفاده مي كنند - نشان مي دهد كه شما به صحبت هاي آنها گوش مي دهيد. بعلاوه ، اگر اين سوالات را نپرسيد ، ممكن است نتوانيد تمام اطلاعات لازم را بدست آوريد.

 

مصاحبه ها انعطاف پذير هستند - به اين ايده متكي باشيد ، و وقتي صحبت از ليست سوالات شما مي شود ، از بداهه پردازي نترسيد.

همه چيز را سبك نگه داريد

 

به تفاوت بين صحبت از طريق يك برنامه پيام رسان با شخصي و صحبت حضوري با او فكر كنيد. هنگام نوشتن در رايانه يا تلفن هوشمند ، سدي بين شما و ديگران وجود دارد كه نمي توانيد يكديگر را ببينيد.

 

هنگام نوشتن سوالات مصاحبه با كاربر ، به ياد داشته باشيد كه يك شخص واقعي در آن طرف است. به اين فكر كنيد كه با سوالات سبك تر شروع كنيد - شايد در مورد اينكه چه برنامه هاي تلويزيوني را دوست دارند تماشا كنند يا رستوران هاي مورد علاقه آنها چيست. اگرچه اين موضوع مستقيماً به تحقيقات شما مربوط نمي شود ، اما زمينه مصاحبه شما را تعيين مي كند.

 

باز هم ، همه چيز در مورد آشنا نگه داشتن همه چيز است. مصاحبه شما بيشتر شامل سوالات تحقيقاتي شما خواهد بود ، اما اگر همه اينها باشد ، شما موفق نخواهيد شد. شما نمي خواهيد يك مكالمه رباتيك داشته باشيد - اين باعث مي شود مصاحبه شونده شما خاموش شود و مطمئناً به شما كمك نمي كند اطلاعات لازم را دريافت كنيد.

 

خوب است كه از مصاحبه شونده خود سوالاتي بپرسيد كه مربوط به تحقيق شما نيست ، به شرطي كه مكالمه كلي را از بين نبرد.

اهداف خود را بخاطر بسپاريد

 

فرايند مصاحبه را زمان نمايش بدانيد. اين بخش جمع آوري اطلاعات تحقيق كاربر شما است و فعال ترين قسمت فرآيند است.

 

هنگام انتخاب سوالات مصاحبه با كاربر ، مهم است كه اهداف و دلايل انجام تحقيق را در ذهن داشته باشيد. ايجاد تعادل بين انعطاف پذير بودن و شامل سوالاتي كه فكر مي كنيد اهداف شما را برآورده مي كند ، كليد يك مصاحبه عالي است.

 

به عنوان مثال ، اگر محصول جديدي را راه اندازي مي كنيد ، از كاربران بپرسيد كه آنها چه ويژگي از نسخه هاي قبلي را دوست دارند تا مطمئن شوند اين ويژگي ها را در طراحي جديد خود گنجانده ايد. و اگر آنها شروع به صحبت كردن در مورد آنچه دوست ندارند كردند ، گوش دهيد ، زيرا اين اطلاعات ارزشمندي نيز هستند.

 

هنگامي كه براي جمع آوري اطلاعات خود آماده مي شويد ، به كارهايي كه با آنها انجام مي دهيد فكر كنيد. پرسال  به شما امكان را مي دهد تا اين اطلاعات را ثبت كنيد و آنها را رديابي كنيد - پاسخ دهندگان شما چه كساني هستند ، سوابق آنها چيست ، پاسخ هاي آنها چيست - و به همه آنها در يك مكان دسترسي داشته باشيد. علاوه بر اين ، مي توانيد فرم خود را متناسب با نيازهاي دقيق خود تنظيم كنيد و مطمئن شويد كه همه اعضاي تيم شما رويكرد شما را درك مي كنند.

 

اگر تحقيق خود را به درستي انجام دهيد ، يك سري بازخورد براي دريافت خواهيد داشت. و از آنجا كه پاسخ هاي مختلفي  در حال وارد كردن خواهيد داشت ، لابد ميخواهيد از منظم بودن و دسترسي آسان آنها اطمينان حاصل كنيد. اگر اينگونه نباشد ، نمي توانيد تجزيه و تحليل موثري انجام دهيد.

مكالمه رفت و برگشت را تقويت كنيد

 

دليلي وجود دارد كه انجام مصاحبه بسيار محبوب روش تحقيق در مورد كاربر است. مراجعه مستقيم به كاربران و جلب نظرات فيلتر نشده آنها درباره تجارت و آنچه كه ارائه مي دهد مي تواند اطلاعات ارزشمندي را در اختيار شما قرار دهد. شما احتمالاً قبلاً تصور كرده ايد كه مشاغل شما به خوبي چه كاري انجام مي دهد ، اما اگر از افراد ديگر نپرسيد ، بعيد است كه فكر ديگري داشته باشيد يا كار ديگري انجام دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.