نمونه سوالات موثر در مصاحبه با كارمندان

نكات و ترفند هاي فرم آنلاين

نمونه سوالات موثر در مصاحبه با كارمندان

۲ بازديد

چگونه مي توان سوالات موثر مصاحبه با كاربران را طراحي كرد؟

 

همه چيز را باز نگه داريد

 

بهترين سوالات تحقيق در مورد تجربه كاربر ماهيتي كاملاً روان دارند.

اگر در رويكرد مصاحبه خود سخت گير باشيد ، پاسخ هاي مختصر و مفيدي دريافت خواهيد كرد. بهترين راه براي جلوگيري از اين مسئله ، احتياط در نحوه تنظيم سوالات خود است. به اين ترتيب بهتر مي توانيد هر گونه تنش را در اتاق كاهش دهيد و مصاحبه شونده عصبي را آرام كنيد.

 

بعلاوه ، هيچ دو مصاحبه شونده اي  نمي خواهند به سوالات شما به يك شيوه پاسخ دهند - و بعضي از آنها ممكن است از پاسخ دادن به برخي از سوالات ناراحت  باشند. به همين دليل مهم است كه از سوالات بله-نه اجتناب كنيد. اگر سوال بله-خير بپرسيد ، پاسخ بله-خير دريافت خواهيد كرد و شما را براي ادامه گفتگو درگير مي كند و به طور بالقوه اطلاعات مفيد را از دست مي دهيد.

 

درعوض ، بر روي لغاتي و عناويني مانند چرا ، چه چيزي يا چگونه تمركز كنيد. از يك شركت كننده بپرسيد سرويسي كه در حال آزمايش هستيد چگونه  او را احساس مي كند و چرا اين حس را نسبت به آن دارد . از آنها بپرسيد كه احتمال استفاده از خدمات شما در آينده چقدر است يا اينكه قبلاً چند بار از آن استفاده كرده اند؟  سوالات خود را به گونه اي ساختار دهيد كه اين گشودگي را فراهم كند و فرصت هايي را فراهم كند تا مصاحبه شما مانند يك مكالمه طبيعي جريان يابد.

بر احساس تأكيد كنيد

 

اين وظيفه شماست كه مجبور شويد مصاحبه شوندگان خود را  به بيان و صحبت ترغيب كنيد. اين امر به ويژه هنگام مصاحبه هاي رو در رو بسيار مهم است. همانطور كه با يك مصاحبه شونده صحبت مي كنيد ، به خاطر داشته باشيد كه آنها بيش از آن چيزي هستند كه با كلمات نشان مي دهند. ممكن است هوشمندانه باشد كه براي ايجاد آشنايي مصاحبه هاي خود را با برخي از سوالات اساسي در مورد زندگي پاسخ دهندگان خود باز كنيد. هرچه سطح عاطفي كارمند شما با شما بيشتر باشد ، كمتر به شما به عنوان يك غريبه نگاه مي كنند.

 

مصاحبه شوندگان شما نيز در پاسخ به سوالات شما غير كلامي واكنش نشان خواهند داد. اگر سوالي مانند اين را بپرسيد ، "آيا اين سرويس را به شخصي در خانواده خود توصيه مي كنيد؟" شما مي توانيد مشاهده كنيد كه حالت هاي صورت فرد چگونه تغيير مي كند يا چگونه بدن خود را تغيير مي دهد.

 

علاوه بر اين ، اگر متوجه شويد كه يك سوال خاص باعث ناراحتي آنها مي شود ، مي توانيد با تقويت مثبت به آنها اطمينان دهيد. مصاحبه شما دقيقاً مطابق برنامه شما پيش نخواهد رفت زيرا متغيري وجود دارد كه نمي توانيد كاملاً آن را كنترل كنيد و آن فردي است كه با او مصاحبه مي كنيد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.