فرم آنلاين به چه كاري مي آيد؟

نكات و ترفند هاي فرم آنلاين

فرم آنلاين به چه كاري مي آيد؟

۳ بازديد

به صفحه اي در اينترنت كه در آن مي توان اطلاعات مورد نيازتان را از كاربران دريافت كنيد فرم آنلاين گفته مي‌شود. اما از فرم آنلاين در كجا استفاده مي شود؟ به وسيله يك فرم ساز آنلاين چه فرم هايي را مي توانيم ايجاد كنيم؟ و اصلاً چرا بايد از فرم آنلاين استفاده كنيم؟ اين  سوالاتي است كه مي‌خواهيم در اين مقاله به آنها دقيق تر پاسخ دهيم.


چرا بايد از فرم آنلاين استفاده كنيم؟

افزايش دسترسي چشمگير مردم به دنياي اينترنت باعث شده كه توزيع، جمع آوري، تجزيه و تحليل داده هايي كه از تحقيقات بازار به دست مي‌آوريم سريعتر به دست آيد. احتمالاً هنگامي كه از فروشگاهي خريد مي كنيد يا با پشتيباني فروشگاهي ارتباط برقرار مي كنيد زماني كه به مراحل پاياني مكالمه يا خريدتان مي رسيد از شما ميخواهند كه وارد فرم مربوطه اي شده و سوالاتي را پاسخ دهيد.

 در بعضي از مواقع اين گونه فرم ها در قالب يك فرم ثبت نام، فرم ارتباط با مديران كسب و كار مربوطه، فرم گرفتن حق اشتراك، فرم تحويل پروژه، فرم كارآموزي، فرم آزمونهاي تست شخصيت شناسي، فرم تعهد وام دانشگاهي، فرم استخدام و ديگر انواع فرم هايي كه به ذهنتان مي‌رسد را مي توان از طريق فرم ساز هاي آنلاين ايجاد و منتشر كرد.

 براي اينكه بتوانيد اين گونه فرم هاي آنلاين را پياده سازي كنيد نياز داريد تا از سامانه هايي استفاده كنيد كه قابليت طراحي و ساخت فرم هاي آنلاين را داشته باشد مانند سامانه پرسال. 

راه ديگر اين است كه از طريق برنامه نويسي اينگونه فرم ها را ايجاد و طراحي كنيد. البته اينكه خود بتوانيم با دانش برنامه نويسي خودمان اينگونه فرم ها ايجاد كنيم در ابتدا خوب به نظر مي رسد ولي ميزان ساعت كدنويسي، منابع اختصاص داده شده و وقتي كه براي آن بايد قرار دهيد براي تان به صرفه نخواهد بود .جهان امروزي رو به سمتي آورده كه از ابزارهاي آماده و ساخته شده مي‌خواهد استفاده كند و هزينه استفاده از آن را پرداخت كند. ديگر ساختن هر وسيله مورد نياز از صفرصفر مقرون به صرفه نيست.

از فرم هاي آنلاين در كجا ميتوان استفاده كرد؟

معمولاً به دليل اينكه فرم‌هاي آنلاين به آساني قابل توزيع و انتشار است در بسياري از موارد از اين ابزار به راحتي مي توان استفاده كرد. سايتها، شبكه‌هاي اجتماعي، ايميل، پيامك و... از جمله پركاربردترين انواع بسترهايي است كه فرم هاي آنلاين در آن به شدت استفاده دارند.

براي اينكار  افزونه هاي زيادي وجود دارند كه با كمك آنها مي توانيد در سايت خود فرم هاي مورد نظرتان را ايجاد و طراحي كنيد برخي از اين افزونه ها كه در سايت هاي وردپرسي خود مي توانيد با استفاده از آنها اينگونه فرم ها را طراحي كنيد عبارتند از WpForms ، Wix و… .

مزاياي استفاده از فرم ساز آنلاين چيست؟

استفاده از فرم ساز آنلاين داراي مزاياي بسيار زياد و قابل توجهي است از قبيل: 

سادگي در ساخت

در هنگام استفاده از فرم ساز آنلاين ابزارهاي زيادي براي كنترل فرم مورد نظرتان در اختيار داريد و به اين ترتيب مي توانيد گونه هاي مختلفي از سوالات را در فرم خود به كار ببريد، مانند: سوال هاي تستي، تشريحي، ضبط‌ صدا، سوال با قابليت دريافت فايل، سوالات چند انتخابي و… .

علاوه بر قدرت انتخاب انواع سوالات همچنين مي توانيد به سادگي روابط ميان سوال ها را مشخص كرده تا به اين ترتيب از نشان دادن سوالات نامربوط به فرد پاسخ دهنده توسط سامانه جلوگيري كنيد

تسلط كامل

اينكه مي‌توان بر تمام زمينه ها و قسمت هاي فرم آنلاين نظارت و كنترل داشت يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين ابزارها است. هنگامي كه مي‌توانيد زمينه، شعار سازماني را در سربرگ هر فرم مطابق با ميل خود تنظيم كنيد به اين معناست كه مي‌توانيد در ضمير ناخودآگاه مخاطبانتان نفوذ كرده و خود را تثبيت كنيد.

هنگامي كه يك فرم به خوبي طراحي شده باشد، ميزان اعتماد به وجود آمده براي مخاطب را به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌دهد، به گونه‌اي كه هر كاربري كه اين فرم را تكميل مي كند احساس مي كند داده ها و اطلاعاتي كه در اين فرم وارد مي‌كند ايمن بوده و هيچ شخص ثالثي به آنها دسترسي ندارد.

دريافت اطلاعات بيشتر

هنگامي كه در حالت عادي مي خواهيد از شخصي تقاضا كنيد تا فرمي را پر كند به دليل عجله داشتن مجبور هستيد يا سوالات خودتان را كاهش دهيد و يا قيد آن شخص را بزنيد. اما هنگامي كه از فرم هاي آنلاين استفاده مي كنيد و زمان و مكان پاسخگويي به سوالات فرم را بر عهده كاربر مي گذاريد، مسلماً كاربر زماني كه وقت آزاد بيشتري داشته باشد براي پاسخگويي به سوالاتتان اختصاص مي‌دهد و در نتيجه به اين ترتيب مي توانيد اطلاعات جزئي تر و حتي كامل تر از مخاطب خود دريافت كنيد.

طراحي فرم واكنشگرا

يكي ديگر از قابليت سامانه فرم ساز آنلاين مانند سامانه پرسال اين است كه مي توانيد فرم هاي واكنش گرا طراحي كنيد. به اين ترتيب از پرسيدن سوالات بيهوده و نامربوط از مخاطبانتان پرهيز مي شود. كافيست با شرط گذاري روي سوالات به صورت درست و منطقي فرم آنلاين ساده اي را كه طراحي كرده ايد، تبديل به يك فرم آنلاين هوشمند كنيد. 

براي فهميدن راحت تر موضوع به اين مثال توجه كنيد هنگامي كه در يك فرم از شما پرسيده مي شود آيا شما متاهل هستيد يا مجرد مسلما اگر گزينه مجرد را بزنيد توقع نداريد در سوال بعدي از شما پرسيده شود تعداد فرزندان خود را وارد كنيد. در فرم هاي آنلاين اين نوع تنظيمات به راحتي قابل پياده سازي است اما هنگامي كه از فرم هاي كاغذي استفاده مي كنيد مجبور هستيد از كاربر بعد از سوال وضعيت تاهل سوال تعداد فرزندان را بپرسيد كاربري كه مي‌خواهد به اين سوال پاسخ دهد وقتي كه اين سوال را مي بيند عملاً يك خستگي مفرط بر روي دوش خود احساس مي‌كند به اين ترتيب ممكن است در پاسخ به سوالات ديگر فرم دقت كامل را از خود نشان ندهد.


همان طور كه ديديد استفاده از فرم ساز آنلاين امروزه بسيار بيشتر از فرم‌هاي كاغذي كاربرد داشته و به صرفه است و اكثراً صاحبين كسب وكار و مشاغل به اين سمت سوق داده مي‌شوند. از طرفي ديگر اگر بخواهيم براي فرم هاي آنلاين از ابتدا در سايت خود كد نويسي كنيم ماجرايي شبيه به اختراع دوباره چرخ پيش مي آيد، وقتي قبلاً چرخ اختراع شده ديگر به ساخت مجدد آن روي نمي‌آوريم و دست به اختراع چرخ نميزنيم بلكه سعي مي‌كنيم از اين ابزار كه وجود دارد استفاده كنيم. علاوه بر آن استفاده از فرم ساز هاي آنلاين آماده  تنها مشكل كد نويسي شما را حل مي‌كنند، بلكه براي پشتيباني نيز در كنارتان هستند و در هر كجا كه مشكلي برايتان به وجود آمد به راحتي مي توانيد با آن ها ارتباط برقرار كرده و مشكل خود و كاربرانتان را حل كنيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.